del 1 fackprov

idag hade vi varmkökets fackprov i skolan
jag vet inte om det gick bra än så jag väntar
med att skriva något om det :p nu är det
bara kallkök, servering, hotell, näringslära osv
kvar tills vi ska ha det praktiska! men om
man detta i varmkök, som ändå är den största
delen, så är man nog på god väg. det hade
ju varit trevligt att få ett kuvert på studenten
med ett "diplom" i. det hade ju inte skadat :)


lagade mat enskilt idag i skolan också
det gick faktiskt skiiiiit bra. ska lägga ut
bilder på det! vi skulle göra en förrätt
med avocado, räkor och lax, det var
tvunget att ingå. sen marinerade jag det
i olja, citron, honung, persilja, salt & peppar.
sen la jag det i vinglas och garnera med
persilja och limeskiva på kanten av glaset.
blev riktigt gooott!
varmrätten skulle vara lövbiff och rotgrönsaker
skulle ingå och lite andra grönsaker.
jag stekte lövbiffen lite så den fick färg på
ena sidan. sen fyldda jag den med fetaost
och timjan. sen linda jag den i parmaskina.
stekte, in i ugnen. blev perfekt "röd"!
till det hade jag hasselbackspotatis, rotgrönsaker
i ugnen, stekta grönsaker och rödvinssky!

jag är stooolt hahaha

Kommentarer
Postat av: erika svägerska :P

låter som himmeln :D

2010-02-18 @ 18:03:15
Postat av: Anonym

Låter sketagott!

DC

2010-02-18 @ 19:58:10
Postat av: elin jaconelli

när kommer du hem till mig & nicklas & lagar detta? :D

2010-02-19 @ 16:04:04
URL: http://elinjaconelli.blogg.se/
Postat av: emz

när ni vill elof! bara ni betalar ;) haha!

2010-02-21 @ 23:44:58
URL: http://ejaconelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0