det är alltid samma gamla rädsla fast med olika namn

Det är mörkt och regnet vräker ner

det tystar ner halva stan

Jag knuffas, tappar andan och försöker hitta ljuget någonstans

Allt jag vill säga gömmer jag

och allt jag vill vara behåller jag alltid för mig själv

Jag vet att det inte är verkligheten, jag vet att jag inbillar mig

Men jag vet också att det ligger lite bakom allting

Det finns så många olika bitar som får mig att börja fundera

jag blundar till och försöker tänka på annat

Istället för ljud är allt stilla och tyst

det känns som någon kapat mina fötter

jag ligger i sängen och drar mig framåt

jag kommer ingenstans

Jag ligger och lyssnar på den tickande klockan som bara blir högre och högre för varje sekundslag och när jag kollar på klockan står tiden still

Det är alltid samma gamla rädsla fast med olika namn

Kommentarer
Postat av: elin

meh uppdatera nån gång din bajskorv

2008-03-26 @ 22:37:37
URL: http://bebygrrl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0