/e.

jag står där och stirrar ner i det svarta.
orädd. redo. jag har inte längre något
att stanna för. ändå kan jag inte ta det
där lilla klivet. kanske finns det fortfarande
lite kvar i mig. ljus. värme. kanske hoppas
jag att det trots allt kan bli bättre. att någon
dag kanske något att älska träder fram.
kanske finns hoppet kvar om att jag en dag
kommer hamna i mörkret iallafall.
utan längtan. utan ofrivilligt lämna det här
såkallade livet. men just nu står jag här,
vid avgrunden och hoppas att ljuset i slutet
på tunneln egentligen bara är en myt.
hoppas att någon ska dra tag i mig och
skrika att jag är dum i huvudet som ens
överväger att hoppa. hoppas att någon
vill hålla om mig även om jag fräser och
stöter bort dom. hoppas att någon bara bryr sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0